آیا شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد؟ + فیلم «عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان تعطیلی سینما‌های مشهد به مناسبت شهادت امام‌جعفر‌صادق‌(ع)
سرخط خبرها

وزیر فرهنگ: وارد دوره رونق فرهنگی شده‌ایم | بیش از ۱۰۰ فیلم برای جشنواره فجر ثبت نام کرده‌اند + فیلم

  • کد خبر: ۲۰۵۸۸۵
  • ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
وزیر فرهنگ: وارد دوره رونق فرهنگی شده‌ایم | بیش از ۱۰۰ فیلم برای جشنواره فجر ثبت نام کرده‌اند + فیلم
نشست خبری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهالی رسانه آغاز شد.

به گزارش شهرآرانیوز نشست خبری محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شد.

در ابتدای این نشست بعد از تلاوت آیاتی چند از قرآن و پخش سرود ملی کشورمان وزیر فرهنگ ضمن تبریک حلول ماه رجب اظهار داشت: ولادت امام محمد باقر در نخستین روز این ماه قرار دارد و امید که خداوند یاری دهد تا با اندوخته‌ای مناسب از این ماه‌ها به ماه رمضان برسیم.

اسماعیلی همچنین در ادامه افزود: خوشحالم که امروز و در این مناسبت در خدمت شما بزرگواران هستیم. به مناسبت‌های مختلف در جمع‌های خبرنکاران بوده‌ام. در حیاط دولت و در کنار هر رویداد فرهنگی که برگزار شده بخشی را به حضورم در کنار شما دوستان رسانه‌ای اختصاص داده‌ایم. خدا را شاکرم که امروز انس و الفتی میان وزارت ارشاد و رسانه‌ها وجود دارد.

وی در ادامه گفت: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کار را زمانی شروع کردیم که کشور درگیر کرونا بود. همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری و رسانه‌ای تحت الشعاع کرونا قرار گرفته بود. همان ابتدا گفتم که آنقدر کرونا همه جوانب و اقتصاد و معیشت و سلامت اهالی فرهنگ و هنر را تهدید می‌کند که بایستی چاره‌جویی در این زمینه داشته باشیم.

به گفته اسماعیلی، سال گذشته که با موفقیت از کرونا عبور کردیم و با مدیریت جهادی و مردمی از دام این ویروس عبور کرد با یک فتنه فرهنگی مواجه شدیم که بر فعالیت‌های اهالی فرهنگ و هنر سایه انداخت.

وزیر فرهنگ تاکید کرد: سال گذشته با تهدید‌های مهمی مواجه بودیم که اساس فعالیت‌های فرهنگی را هدف قرار داده بود. بدخواهان ما می‌خواهند فعالیت‌های فرهنگی را تهدید کنند و در ادامه هم این کار را خواهند کرد. لطف خدا گمک کرد که از این تهدید هم به سلامت عبور کنیم.

اسماعیلی درباره رونق هنر در بخش‌های مختلف نیز تصریح کرد: با مشارکت مردم به دوره رونق وارد شدیم. امروز فرهنگ و هنر و رسانه دوره‌ی رونق را سپری می‌کند البته این به معنیِ نادیده گرفتنِ مشکلات نیست و از آنجا که برنامه‌های مهمی پیش رو داریم، از برنامه‌های حمایتی در حول معیشت و رفاه اهالی هنر گام‌های بزرگی برداشته‌ایم.

وی با اشاره به آغاز ساخت شهرک هنر در شهر جدید پرند گفت: آغاز ساخت این شهرک یکی از مهمترین اقداماتی بود که انجام شد و در پی آن بیمه اهالی هنر و فرهنگ نسبت به گذشته چن برابر شده است. من از کارنامه و برنامه‌های پیش رو صحبت می‌کنم. امیدوارم به برخی ابهام‌ها در اینجا پاسخ بگویم.

مردمی سازی فرهنگ وهنر

در ادامه نوبت به طرح پرسش‌های خبرنگاران رسید و وزیر ارشاد درباره عملکرد وزارت تحت مدیریتش گفت: یکی از مهمترین بخش‌های عملکردی وزارت ارشاد تلاش برای بهبود بودجه و زیرساخت‌ها بوده است. شعار اصلی ما مردمی سازی فرهنگ و هنر بود.

به گفته وی نزدیک به ۹ هزار میلیارد تومان برای افتتاح طرح‌های عمرانی در حوزه فرهنگ و هنر تخصیص دادیم که بخشی از آن محقق و بخشی هم محقق خواهد شد و براساس برنامه‌هایی که تدوین شده است در این دوره نگاه ویژه‌ای به شهرستان‌ها داریم.

اسماعیلی همچنین در پاسخ به سئوال دیگری نسبت به تصدی‌گری دولت تاکید کرد: دولت از جایگاه تصدی به جایگاه تسهیل‌گری می‌آید و ما در این مسیر هستیم به عنوان مثال برای استان‌های مختلف سرانه گرفتیم و با تخصیص‌هایی که از سازمان برنامه می‌گیریم به این مهم دست پیدا می‌کنیم.

در ادامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سئوالی مرتبط با چهل و دومین جشنواره فیلم فجر گفت:امسال بیش از صد فیلم در جشنواره فیلم فجر ثبت نام کردند که بررسی‌ها انجام و نتیجه اعلام شده است.

وی با اشاره به ارتقاء کیفی فیلم‌ها در ادامه افزود: ارزیابی داوران نشانگر رشد کیفی و وجود گونه‌های مختلف در جشنواره است. سیاسی، اجتماعی، طنز، مقاومت و پویانمایی و همه گونه‌ها کار‌های فاخری رسیده است که باید از اهالی سینما برای این مشارکت تشکر کنم.

اسماعیلی تاکید کرد:با توجه به کیفیت فیلم‌های ارسالی به دبیرخانه در نهایت با توجه به داوری انجام شده و بررسی‌های اولیه ۳۳ فیلم به بخش داوری راه پیدا کرده است.

وزیر فرهنگ همچنین ضمن اشاره به جایگاه بنیاد فارابی در هنر هفتم کشورمان تصریح کرد: بنیاد فارابی که مهمترین نهاد سینمایی کشور است؛ امسال هیچ کار مستقلی را نداشت و همه کار‌ها مشارکتی است که بیشتر مشارکت با بخش خصوصی است که این مهم با رویکرد رونق سینما بوده و خوشبختانه براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده بخش‌های مهمی هم کار کرده‌اند که موجب رونق اقتصاد سینما شده است.

وی در ادامه افزود: در بنیاد فارابی و دیگر مجموعه‌ها برای کمک به رونق و حضور بخش خصوصی تلاش می‌کنند. ۱۰ کاردانِ فیلم اولی در این دوره از جشنواره داریم که نشان دهنده رویشی جدید و قابل لمسی از عناصر جوان است و امروز خوشحالم که اعلام کنم بیش از نیمی از آثار مربوط به جشنواره فیلم فجر مرتبط با بخش خصوصی است.

وزیر فرهنگ همچنین درپاسخ به جایگاه هنر‌های تجسمی گفت: هنرمندان عرصه تجسمی هنرمندانی نجیب هستند و ما موظفیم زمینه‌های رونق این حوزه را در برنامه‌های خودمان ببینیم و برای رسیدن به اهداف تعیین شده برنامه‌ریزی کنیم این درحالی است که نباید فراموش کنیم جشنواره هنر‌های تجسمی فجر از پررونق‌ترین رویداد‌های ماست.

اسماعیلی در ادامه افزود: از خوشنویسی و عکاسی و مجسمه سازی گرفته تا حوزه‌ههای گوناگونی که در این بخش مورد توجه قرار گرفته و برهمین اساس برای رسیدن به نقطه مطلوب سند تجسمی کشور در حال تدوین است و سند موسیقی را هم پس از ۴۵ سال تصویب شده و بسیاری از نکات ابهام برانگیز در این سند موسیقی حل و فصل شده این درحال یاست که در سینما، تئاتر و هنر‌های تجسمی هم اسنادی را در حال تدوین داریم. تا آخر سال این اسناد تقدیم خواهد شد.

بودجه سازمان سینمایی مناسب نیست

وزیر فرهنگ در توضیح تناسب بودجه سازمان سینمایی گفت: ما بودجه سازمان سینمایی که ۴۰۰ میلیارد تومان است را قابل قبول نمی‌دانیم و باید قبول کنیم رونق در تولید فیلم‌ها به دلیل مشارکت بخش خصوصی است، اما امیدواریم سال آینده بودجه سازمان سینمایی افزایش منطقی را تجربه کند.

اسماعیلی درباره همکاری‌های مشترک نیز گفت: ترکیه یکی از کشور‌های مهم در منطقه است و همکاری‌های خوبی بین ایران و این کشور در عرصه فرهنگ و هنر در حال انجام است، دو کشور حوزه تمدنی مشترکی دارند که همین اشتراک امتیاز مناسبی برای انجام کار‌های مشترک است از آن استفاده مناسبی انجام داده‌ایم و در آینده بیشتر خواهد شد.

وی در ادامه افزود: ایران فرهنگی آنقدر گسترده است که بسیاری از کشور‌ها در این تمدن با ما شریک هستند و به همین دلیلی با درنظر گرفتن اشتراک‌ها به عنوان مثال با ترکیه امروز کار مشترکی از هنرمندان ایرانی و ترکیه‌ای آماده اکران است.

ادامه دارد...

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->